Summer Cabin

Travel Guide: Kasbah Bab Ourika Marrakech

¨

Tilbage i Marts var jeg i Marrakech. Efter et par dage i storbyen med Souk, markeder og Riad (læs mere HER) tog vi verdens bedste beslutning om at slutte ferien i Atlasbjergene hos Kasbah Bag Ourika

Cirka en time udenfor Marrakech ligger hotellet på toppen af en snørklet bakke med den vildeste udsigt udover Atlasbjergene og Ourikadalen. Hotellet er indrettet med både værelser og Guest Houses fordelt i en stor have fyldt med små afkroge der gjorde at vi sjældent mødte nogle mennesker i løbet af dagen mellem måltiderne.

Da Kasbahen ligger isoleret skal man spise alle sine måltider på stedet. Heldigvis var der forskellige retter på menuen hver dag og man kunne selv vælge hvor mange retter så man kunne budgettere dagene lidt.

Du kan tilkøbe forskellige aktiviter under dit ophold, jeg fik blandt andet en massage på deres tagterrasse og så var vi på hike i bjergene. Jeg elsker den slags adventure og turen var ret strabadserende af små stier over små vandløb og stejlt op, op, op. Vi besøgte en berberlandsby på vejen og vores guide fandt rosakvarts og urter på vejen som vi kunne have med hjem som souvenir.

Jeg skal altid lige bruge en dag eller to på at komme ned i dase-gear på ferier uden dagsorden men det skete allerede et par timer efter ankomst til Kasbah Bag Ourika. Jeg gik tur i haverne, læse bøger, tog karbad på værelset, spillede spil i pejsestuen og slappede af med de smukkeste omgivelser jeg har set. Drømmer allerede om en tur mere – gerne i endnu flere dage.